Inför träff 3 - Max
Efter att jag läst det första kapitlet
i marknadsföringsboken skriven av (Mossberg och Sundström 2011) fick jag en
bredare och bättre syn om marknadsföring, än vad jag förr haft. Min
grunduppfattning om marknadsföring var mer koncentrerad om hur man skall sälja
en produkt så att så många som möjligt vill köpa den. Introduktionskapitlet
bevisade att marknadsföring är mycket mer än vad man tror. I boken (Mossberg
och Sundström 2011, s.26-31) talades det om begreppet kundvärde som direkt fick
mitt intresse. Kundvärde är en mycket viktig del inom marknadsföringen och
upplevelsen av produkten/tjänsten spelar en ytterst viktig roll för kunden. Det
som intresserar mig är hur människor har olika behov och hur kundvärde kan
variera så mycket. I det första kapitlet (Mossberg och Sundström 2011, s.16-18)
berättas det om att teknik o IT har en stor roll inom markandsföringen.
E-handel är ett begrepp som intresserar mig pga. dess breda och flexibla
egenskaper och alla dess möjligheter inom marknadsföringen. När jag bläddra
igenom innehållsförteckningen stötte jag till kapitlet 4 som handlar om
Konsumentens köpprocess. Begreppet konsumentbeteende i en köpprocess är något
jag väntar framemot att läsa om under kursen, samt att lära förstå bättre hur
människor agerar vid köpprocessen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar