onsdag 22 januari 2014

Inför träff 3 - Max


Efter att jag läst det första kapitlet i marknadsföringsboken skriven av (Mossberg och Sundström 2011) fick jag en bredare och bättre syn om marknadsföring, än vad jag förr haft. Min grunduppfattning om marknadsföring var mer koncentrerad om hur man skall sälja en produkt så att så många som möjligt vill köpa den. Introduktionskapitlet bevisade att marknadsföring är mycket mer än vad man tror. I boken (Mossberg och Sundström 2011, s.26-31) talades det om begreppet kundvärde som direkt fick mitt intresse. Kundvärde är en mycket viktig del inom marknadsföringen och upplevelsen av produkten/tjänsten spelar en ytterst viktig roll för kunden. Det som intresserar mig är hur människor har olika behov och hur kundvärde kan variera så mycket. I det första kapitlet (Mossberg och Sundström 2011, s.16-18) berättas det om att teknik o IT har en stor roll inom markandsföringen. E-handel är ett begrepp som intresserar mig pga. dess breda och flexibla egenskaper och alla dess möjligheter inom marknadsföringen. När jag bläddra igenom innehållsförteckningen stötte jag till kapitlet 4 som handlar om Konsumentens köpprocess. Begreppet konsumentbeteende i en köpprocess är något jag väntar framemot att läsa om under kursen, samt att lära förstå bättre hur människor agerar vid köpprocessen.                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar