Marknadsföring är långt
det jag förväntade mig, men samtidigt mycket mer. Genom att läsa det första
kapitlet i ”Marknadsföringsboken” Mossberg & Sundström (2011) har jag fått
en bredare uppfattning om ämnet, det är faktiskt flera aspekter som jag inte
hade kunnat förknippa med marknadsföring.
Redan i ett tidigt
skede i det första kapitlet Mossberg & Sundström (2011, s.16) dyker
tekniken fram, det är jag intresserad av och det handlar mitt huvudämne (Informationssystem)
också mycket om. Tekniken har vuxit enormt inom marknadsföringen under det
senaste decenniet, och därför vill jag lära mig att använda tekniken i
marknadsföringssituationer. I slutet av kapitel 1 Mossberg & Sundström (2011,
s.42) i bokens disposition väcktes mitt intresse speciellt emot kapitlen 11 och
12. I kapitel 11 berättas det om hur företag prissätter sina produkter, det är
viktigt eftersom att konsumenten ofta har högsta tyngden i köps beslutandet
lagt just på priset. I kapitel 12 däremot tas det upp olika
distributionskanaler, för att en produkt skall få kännedom och bli såld i stora
mängder måste konsumenten möjligen se produkten flera gånger före denna
besluter om att köpa produkten.
- Otto
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar